Tot ce trebuie sa ºtii despre regimul disociat!

 Tot ce trebuie sa ºtii despre regimul disociat!Dacã te hotãrãºti sã þii un regim trebuie sã ºtii foarte bine care sunt avantajele ºi dezavantajele fiecãruia. Mai mult, trebuie sã îþi cunoºti bine organismul ºi reacþiile lui la anumite impulsuri externe ºi interne (mai puþinã mâncare, mai mult sport, lipsa totalã a unor produse alimentare). Astãzi vom vorbi despre binecunoscutul regim disociat. Acesta se bazeazã pe consumul alimentelor în funcþie de categoria din care fac parte –glucide, lipide sau proteine.

Regim disociat pentru 3 zile

Prima zi – se vor consuma legume- roºii, castraveþi, ardei gras, salatã verde, gulie, conopidã, brocolii, ciuperci. Evitã cartofii, mazãrea ºi fasolea.

A doua zi- se vor consuma fructe- pepene, portocale, piersici, nectarine, mere, grepefruit. Evitã bananele, prunele ºi strugurii.

A treia zi- se vor consuma lactate slabe- iaurt, sana, lapte, kefir, brânzã de vaci, brânzã telemea.

O altã variantã a regimului disociat de 3 zile

Prima zi –carne slabã de pui sau carne de peºte preparatã la grãtar, la aburi sau fiartã.

A doua zi –legume ºi fructe (vezi primul regim).

A treia zi – lactate slabe (vezi primul regim).

Cu aceste variate scurte de 3 zile poþi slãbi circa 2 kilograme. Dacã vrei sã slãbeºti mai repede încercã sã mãnânci câte 2 sau 3 zile din aceeaºi categorie (2 zile carne, 2 zile legume ºi fructe, 2 zile lactate).

Regim disociat pentru 7 zile

Prima zi –carne slabã de pui la grãtar, la aburi sau fiartã.

A doua zi-legume proaspete sau fierte.

A treia zi- peºte la grãtar sau fiert.

A patra zi- fructe proaspete.

A cincia zi- carne slabã de vitã la grãtar, la aburi sau fiartã.

A ºasea zi- lactate.

A ºaptea zi- 2 ouã fierte ºi legume sau fructe.

Aceastã dietã se poate þine maxim 2 sãptãmâni consecutiv ºi se poate slãbi pânã la 5 kilograme pe sãptãmânã.

Regim disociat pe termen lung

Acest regim este varianta cea mai sãnãtoasã a regimului disociat. Trebuie sã ºtii câteva reguli de bazã pe care sã le respecþi întotdeauna.

1) Glucidele nu se combinã niciodatã cu proteinele.

2) Legumele nu se combinã niciodatã cu fructele dar merg combinate cu proteine, lipide sau glucide.

3) Fructele nu se combinã cu nicio altã categorie.

4) Proteinele se combinã doar cu legume.

5) Dupã ce mãnânci o anumitã categorie de alimente trebuie sã treacã minim 3 ore ca sã poti consuma altã categorie.

Argumente pro regim disociat!

Regimul disociat te ajutã sã pierzi destul repede în greutate. Într-o sãptãmânã poþi pierde pânã la 4-5 kilograme dacã respecþi regimul.

E destul de uºor de þinut ºi nu face rãu organismului dacã respecþi sfaturile unui specialist.

Argumente contra regim disociat!

Cel mai mare dezavantaj e cã dacã þii un regim disociat pe termen scurt va aparea efectul yo-yo. Aºa cã dacã ai nevoie sã slãbeºti urgent câteva kilograme poþi apela la regimul disociat dar asteaptã-te ca în câteva zile sã pui la loc kilogramele pierdute.

Mai mult, pentru unele persoane este destul de greu sã mãnânce acelaºi tip de produs pe parcursul unei întregi zile.

Acum îþi va fi mai uºor sã îþi alegi sau nu acest regim pentru stilul tãu de viaþã! Gândeºte-te care dietã þi se potriveºte si care este cea mai bunã pentru organismul tãu!

Poate mai vrei sa aflii si urmatoarele:

Lasa comentariul tau mai jos: