Secrete de slabire: Cum pot hormonii sa se lupte cu grasimea

Secrete de slabire: Cum pot hormonii sa se lupte cu grasimeaDe la reducerea poftelor la cresterea metabolismului, hormonii sunt cheia care te ajuta sa scapi de tesulul adipos. Iata cum sa ii folosesti in avantajul tau.

Hormonii sunt responsabili pentru mai mult decat cheful ocazional. Refluxul si fluxul lor prin corpul tau controleaza aporape toate aspectele greutatii tale, de la cand ti se face foame la unde este cel mai probabil sa depozitezi grasimea. Chiar si celulele de grasimea secreta hormoni multiplii.

Uite inca ceva ce poate nu stii: Poti face aceste chimicale puternice sa lucreze pentru tine. “Oamenii au mai mult control aspura homonilor decat cred ei” spune Lena Edwards director la Centrul de Sanatate Echilibrata si Bunastare din Lexington, Kentucky.

Homon: Leptina

Unul din multii homoni produsi de celulele de grasimea este leptina, care joaca un rol in controlul apetitului. Cercetarile au gasit ca excesul de grasimea corporala poate cauza o conditie numita rezistenta la leptina, ceea ce insemna ca, creierul tau nu este afectat de leptina chiar daca corpul contine cantitati mari. Desi nu se stie exact de ce se inampla asta, o teorie sugereaza ca in timp ce, celulele de grasimea scot chimicale imflamatorii care blocheaza actiunea leptinei, corpul tau incepe sa gandeasca ca ii este foame. Desigur, nu este in totalitae cazul, dar pentru a compensa pentru acest atac la supravietuire metabolsmul incetineste si creierul trasmite constant semnale de foame in efortul de a te forta sa mananci, in special alimante bogate in calorii.

Echilibreaza: Veste buna este ca rezistenta la leptina poate fi combatuta cu dieta si exercitii. Un lucru care poate ajuta: Incearca sa mananci o portie de legume inainte de 10 dimineata in fiecare zi. S-a descoperit ca oamenii care urmeaza acest sfat tind sa fie mai putin flamanzi mai tarziu. Plus, pe langa fibre satioase, legumele contin antioxidanti esentiali si vitamine care s-au dovedit ca reduc inflamatia care intervine cu leptina, care mai departe ajuta la arderea grasimii si reduce pofetele.

Hormon: Cortizol si Serotonina

Te-ai intrebat vreodata de ce zilele agitate te trimit cu fata direct intr-o punga de chipsuri? Acesta este rezultatul gladelor suprarenale care elibereaza hromoni de stres numit cortizol. Acest raspuns, care este facut sa iti dea un impuls de energie pentru a fugi sau a te lupta poate ramnae de multe ori ridicat datorita stresului continuu, si te lasa cu pofte dupa alimente bogate in zahar sau carbohidrati. Sunt si dovezi care sustin ca, cortizolul cauzeaza acumularile de grasime in special in zona abdominala. Serotonina are efectul opus: te calmeaza si este un supresor natural pentru apetit.

Echilibreaza: Sa ai acelasi efect fara pastile sau alimente bogate in zahar si carbohidrati, umple-te de linte bogata in acid folic, sparanghel si spananc. Creierul foloseste vitamina B din aceste alimente pentru a crea serotonina. Sa dormi destul ajuta de asemenea. Un studiu a gasit ca nivelul de cotizol se poate dubla dupa o noapte de nesomn.

Hormon: Insulina

De fiecare data cand consumi o masa plina de carbohidrati sau bauturi bogate in carbohidrati acest lucru face ca nivelul de zahar din sange sa creasca, corpul raspunde eliberand insulina, a carei treaba este sa indeparteze glucoza extra (zahar) din fluxul de sange. In unele cazuri, kilogramele extra pot duce la rezistenta la insulina, o conditie in care celulele devin mai putin sensibile la hormon, si la diabetici.

Echilibreaza: Poti controla canitatea de insulina pe care corpul o produce si cat de bine raspund celulele la ea reducand alimentele care cauzeaza aceste cresteri ale zaharului din sange. Conform unui studiu, bauturile nealcolice formeaza 1/3 din adosul de zahar din dieta naostra, deci eliminadu-le ai un inceput bun. Apoi inlocuieste carbohidratii rafininati cum ar fi pastele si painea alba cu versiunea cu cereale integrale, care contin fibre pentru a incetini absorbtia zaharului in fluxul de sange. (Bonus: Fibrele te vor face sa te simti mai plin pentru mai putine calorii). O alta metoda buna pentru a mentine nivelul de glucoza si insulina constant este sa mananci portii mai mici si mai frecvent pe parcursul zilei.

Hormon: Irisin

Anul trecut s-a anuntat descoperirea unei metode pentru a face grasimea alba – tipul pe care toti il stim si il uram – se comporta mai mult ca si grasimea maro, un tip de grasimea care chiar arde calorii. Cheia este expunerea la un hormon proaspat descoperit numit irisin, care este produs de tesutul muscular si eliberat in timpul exercitiilor. Hormonul mai ajuta si la reducerea rezistentei la insulina.

Echilibreaza: Modul numarul unu pentru a creste nivelul de irisin este sa faci activitate fizica, in schimb, poduci mai multa grasimea maro care arde grasimea. Intr-un studiu facut s-a arata ca nivelul de irisin s-a dubla dupa un program de antrenament de 10 saptamani pe bicicleta stationara care implica 4 sau 5 sesiuni a cate 20, 35 minute pe saptamana.

 

Poate mai vrei sa aflii si urmatoarele:

Lasa comentariul tau mai jos: