Acizii grasi trans: otrava din sursele de mancare

 Acizii grasi trans: otrava din sursele de mancareMajoritate oamenilor mananca otrava in fiecare zi si nici macar nu se gandesc. Aceasta substanta poate creste grasimea de pe stomac si consumul unui cantitati mici este legata de bolile de inima. Cercetarile arata ca poate creste grasimea viscerala, contribuie la rezistenta la insulina, creste riscul de diabet de tip 2, creste colesterolul.

Ce substanta poate fi asa daunatoare incat cauzeaza toate aceste probleme de sanatate si totusi este atat de extinsa in alimentele noastre incat majoritatea mananca cantitati daunatoare in fecare zi? Acest ingredient fabricat industrial se numeste Acizi Gransi Trans (AGT).

AGT nu se gaseste in natura. AGT vine in mare parte de la uleiurile vegetale hidrogenate. Daca vezi uleiuri “partial hidrogenate ” pe eticheta oricarui produs, acesta contine AGT.

Daca Acizi trans sunt asa periculosi, dece sunt asa raspanditi? Pentru ca AGT sunt visului unui producator de mancare: o substanata care tine pentru totdeauna. Se pune in alimente pentru a le mari valabilitatea.

Desi majoritatea oamenilor au auzit de AGT, vestea proasta este ca aceste noi cunostinte nu s-au transformat intr-o modificare a comportamentului. Cum am zis degeaba stii daca nu faci.

Uite cateva sfaturi de unde poti incepe:

4 Metode sa eviti AGT

1. Mananca in special alimente care nu au eticheta. Este evident daca nu consumi ceva ce vine la cutie sau pachet cu eticheta atunci nu vei consuma niciodata acizi grasi trans. Daca dieta ta este facuta in special din fructe, legume fibroase, orez brun, cereal integrale neprocesate, nuci, oua, peste atunci esti liber.

2. Ai grija la etichete. ATENTIE: Companiile de mancare te mint in legatura cu eticheta de pe produs pentru ca tu sa crezi ca nu contine AGT. Pe partea din fata poate scrie “ZERO grame de grasimi trans” si totusi la ingrediete gasesti ulei hidrogenat. Cum se poate asta? Guvernul permite companiilor sa spuna ca produsul lor are zero grasimi trans daca intr-o portie se afla mai putin de 0.5 grame. Asa ca, companiile alimentare reduc marimea portiei incat portiile sunt asa mici incat cantitate de AGT este sub acea limita de 0.5 grame.

3. Citeste lista de ingrediente. Cum ma spus mai sus sursa primara de AGT vine de la uleiurile vegetale hidrogenate. Primul pas este sa citesti eticheta si sa vezi daca contine uleiuri partial hidrogentate si iti dai semama ca acel produs contine AGT.

4. Evita in marea majoritate a timpului alimentele care contin AGT. AGT sunt gasite in special in produsele coapte, produsele prajite, produsele ambalate, in special:

  • Prajituri
  • Biscuiti
  • Placinte
  • Gogosi
  • Chipsuri
  • Popcorn
  • Cartofi prajiti
  • Margarine
  • Produse de patiserie
  • Unele sosuri pentru salata
  • Unele dulciuri

Pentru un stil de viata sanatos si echilibrat nu sunt in favoarea alimenteor total “interzise” sau sa folosesc cuvinte puternice precum “otrava” cand descriu alimente. Dar daca sunt exceptii, grasimile trans sunt una din ele.

Daca nu poti sau nu vrei sa elimini in toataliate AGT din dieta ta, atunci pentru sanatatea ta si a familiei, este intelept sa mentii cantitatea la minim, si nu consuma zilnic alimente cu AGT.

In cele din urma, ai grija, istoria ne spune ca atunci cand un aditiv alimentar daunator este interzis, este inlocuit de multe ori cu altul, care este si mai rau cateodata.

 

Poate mai vrei sa aflii si urmatoarele:

Lasa comentariul tau mai jos: